Pretpostavljam da mnoge komšije zanima zašto se liftovi u našoj zgradi stalno kvare i ko je krivac za takvu situaciju. Ja lično smatram da je jedini krivac za ovu situaciju Gradsko stambeno. U ovom obaveštenju ću pokušati da vam malo približim kako izgleda saradnja sa ovim preduzećem, ovde ću objaviti samo neke od mejlova koje smo im poslali od 28.05.2019. Naravno, pored mejlova bilo je i nebrojeno mnogo telefonskih poziva i nekoliko odlazaka u centralu ovog preduzeća.
Da krenemo redom.
Prvi mejl smo poslali 28.05.2019. Bio je u vezi sa remontom velikog lifta nakon što smo skupili potpise da se krene u rad sa ovim projektom, jer su već tad počeli da kasne. To je takođe i trenutak kad smo zamolili TV ekipu da napravi kratak prilog o našoj zgradi. Cela prepiska je ovde: https://drive.google.com/open?id=1bUODd-_HWVBrZLLQKY3c6Wk8IQZAZo7j
Dana 22.10.2019. imamo prepisku u vezi sa čestim kvarenjem remontovanog velikog lifta, kao i očigledne probleme sa malim liftovima. Nju možete pogledati ovde: https://drive.google.com/file/d/1MdGH0-hHZ31MjbOfbr8oKxtLhsWaVVc3/view?usp=sharing
Dana 03.12.2019. zakazujemo sastanak sa predstavnikom Gradskog Stambenog. Na ovom sastanku nas uveravaju da je problem što su liftovi stari i da su na kraju svog radnog veka. Ovde se dogovaramo da damo zahtev za ponudu za nove liftove i da onda odlučimo da li ćemo ih menjati. Do danas nam nisu poslali ponudu za ugradnju novih liftova. Cela prepiska je ovde: https://drive.google.com/open?id=1RgOvQFPkFwZlqyWg5aueGgt_8YkU9QKR
Dana 16.12.2019 podnosim reklamaciju na izvršene radove na velikom liftu. Na ovu reklamaciju još uvek nismo dobili odgovor. Zbog ovoga, pišem žalbu Ministarstvu trgovine, oni me upućuju na Ministarstvo građevine. Cela prepiska je ovde: https://drive.google.com/file/d/158MG1o_Ghzoa7p7bFD9gTm44o3_y9gZg/view?usp=sharing
Poslednji mejl koji smo poslali je od 01.02.2020. i glasi ovako:
Dobar dan,
Pišem vam ponovo vezano za (ne)održavanje liftova u našoj zgradi u Bulevaru umetnosti 3. Ovo je treći put za proteklih 30 dana da liftovi ne rade. Slikao sam svaki put i slao vam, tako da možete da proverite mejlove. Veliki lift koji smo popravljali 2019. preko vas ponovo ne radi. Za ovaj lift sam vam poslao reklamaciju za nesavesno izvedene radove 16/12/2020, na ovu reklamaciju se niko nije udostojio da odgovori do sad, a veliki lift se i dalje konstantno kvari. Napominjem da je zakonski rok za odgovor na reklamaciju davno istekao, zato sam i stavio inspekciju Ministarstva građevine u cc ovog mejla (ovaj savet sam dobio od Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija). Molim vas da ne posežete za izgovorom o starosti liftova jer je upravnik podneo upit za nove liftove 18/12/2019, broj predmeta 08-7804, a na taj zahtev se takođe niko nije udstojio da odgovori. Da stvar bude gora danas sam vas takođe zvao telefonom u u 15:10, objasnio vam da ne rade 2 od 3 lifta, dobio odgovor da će neko doći da ih pregleda danas i ništa se nije promenilo.Šta čovek treba da uradi da bi dobio od vas bilo kakav simslen odgovor i rešenje problema u vašoj nadležnosti?
Pozdrav,Stevan Dragić
U cc ovog mejla stavio sam i Beokom servis, kao i Inspekciju Ministarstva građevine. Napominjem da ovo nisu svi mejlovi koje smo slali, kao i da nisam mogao da prenesem sadržaj telefonskih razgovora koji su u najboljem slučaju bili nekonstruktivni, a u najgorem otvoreno drski.
Aktivna komunikacija sa njima se vodi od 28.05.2019. Danas je 03/02/2020 i situacija je maltene nepromenjena. Zbog svega ovoga, molim vas da još jednom razmislite o otkazu održavanja liftova kod Gradskog stambenog.
There are 13 comments on this post
Stan 157 je za raskid ugovora sa njima. Nema smisla da i dalje gubimo vreme i novac na nekvalitetnu uslugu, a da i dalje idemo peske i da se zaglavljujemo.
Raskid po hitnom postupku! Bolje dobar razvod nego loš brak.
Stan 95 za pronalaženje novog partnera za
1) ugradnju novih liftova (ili barem jednog za početak)
2) svakako novi dobavljač usluga
Stan 75 za raskid.
I za obaveznu ugradnju novih liftova. Mislim da je zgradi neophodan novi lift. Sigurni smo, koga god da odaberemo, taj neko nece pristati da da garanciju na popravke ovoliko starih liftova i da samo odlazemo neizbezno.
Stan 148
Raskid ugovora sa Gradskim stambenim i što pre pronaći odgovornu firmu koja će raditi svoj posao (neophodno je da bude dostupna 24h dnevno u slučaju zaglavljivanja liftova).
Što pre ugraditi nove liftove zarad naše bezbednosti i bezbednosti naše dece, zbog kvaliteta zivota, a potom i zbog vrednosti naših stanova koji bez lifta ne vrede ništa.
Stan 135
Ja sam u svom ranijem obraćanju od 03.12.2019. godine predložio da se najmanje dva lifta zanove, jedan na teret stanara a drugi na teret sredstava zgrade. Takođe sam dao i jedan radikalniji predlog, ali mislim da komšije koje koriste blagodeti garažnih mesta nikako ne bu bile za tu soluciju.
Smatram da problematiku raskida ugovora treba rešavati u sklopu pitanja profesionalnog upravnika, jer vidim da komšija Stevan ulaže ogromne napore a rezultati se ne vide.
Dakle, profesionalni upravnika pa onda ako treba raskid ugovora.
Dobar dan Vojo,
Slažem se za profesionalnu upravu i to je i bio predlog(ne moj) na prvom sastanku sastanara kome sam prisutvovao. Tada stanari nisu želeli profesionalnu upravu, niko se nije javio osim Žikice da bude upravnik i on je tako i izabran. To možete i videti u zapisniku na sajtu. Takođe, na drugom sastanku sam se ponudio da ja volonterski budem upravnik i jedini sam bio protiv plaćanja Žikice jer se onda potpuno obesmislila odluka da ne angažujemo profesionalnog upravnika.
Pozdrav,
Stevan
Stan 27 je takodje i za profesionalnu upravu i prinudnu ako treba.
Takodje za raskid ugovora i totalno nove liftove . Siguran sam da ako se dogovorimo na neke rate cela zgrade ce to moci da izdrzi.
Ne mogu vise i ne zelim vise da svoju bebu nosim niz stepenice.
Molim te Stevane vidi sa zikom da se sazove hitan sastanak svih stanara ali ne petkom ili vikendom nego radni dan kako bismo ne samo razgovarali nego doneli konacne i hitne odluke .
Stan 141
1. Glas za raskid ugovora sa Gradskim stambenim i angažovanje nove firme za održavanje liftova do ugradnje novih.
2. Pribavljanje ponuda za nove liftove, i njihovu postepenu zamenu, tako da mesečna rata po stanu ne bude prevelik izdatak za stanare. Konkretan primer: u zgradi u kojoj živi moj otac (zgrada sa 9 spratova), zamenjeni su mali i veliki lift odjednom, uz ukupnu mesečnu doplatu od oko 1.500 DIN po stanu na 3 godine, i plaća se kroz uplatnicu Infostana.
3. Van postavljene teme: Angazovanje profesionalnog upravnika ne podrazumeva i njegov profesionalan odnos prema zgradi, naprotiv. Ovo govorim opet iz iskustva.
Stevane,
Ja zaista nemam ništa lično protiv Žikice, ali smatram da bi rešenje sa Vama kud i kamo bilo bolje, pre svega zbog Vaše mladosti i agilnosti. Normalno sa aspekta zgrade tu je i ušteda s obzirom da želite volonterski da radite.
Jasno je da su se mnogi opekli i kod profesionalnih upravnika, međutim postoje firme koje dati posao odrađuju izuzetno korektno. Tu je i njihovo poznavanje mogućnosti održavanja i lični kontakti sa raznoraznim firmama koje se bave poslovima vezanim za održavanje zgrada.
Stan 47
I-U VEZI PREDLOGA ZA RASKID UGOVORA JKP GRADSKO STAMBENO
U načelu nemam ništa protiv raskida ugovora, ali ukoliko se sklope ugovori sa drugim pružaocem usluga za čitav dijapazon različitih poslova održavanja, pri čemu je neophodno da neke od usluga budu dostupne 24 h – kao što je odglavljivanje iz liftova ili intervencije u slučaju pucanja cevi.
Raskid Ugovora sa JKP Gradskim Stambenim se ne odnosi parcijalno na uslugu održavanja liftova, već i na sve ostale njihove usluge u paketu, tako da je pre raskida ugovora neophodno obezbediti nove pružaoce usluga za sledeće:
1.-Popravka i održavanje liftova / plus intervencije odglavljivanja zaglavljenih liftova 24h
2.-Održavanje agregata za el.energiju / nabavka akumulatora, ulja i ostalih delova što vrši JKP Stambeno
3.-Usluge električara – održavanje instalacija cele zgrade na hodnicima, stepeništu, i u zajedničkim prostorijama
4.-Vodoinstalaterske usluge hitnih intervencija 24 h u slučaju pucanja cevi i začepljenja kanalizacije
5.-Održavanje ventila za zatvaranje vode u podstanicama kao i zamena horizontalnih i vertikalnih cevi u podstanicama
6.-Bravarske usluge / održavanje ulaznih vrata sa obe strane i zajedničkih prostorija
7.-Staklorezačke usluge / zamena stakala u slučaju pucanja na vratima i svetlarniku kod poštanskih sandučića
8.-Iscrpljivanje vode iz podrumskih prostorija i iz prostora ispod liftova koje se događa pri obilnim padavinama
9.-Popravka krova u površini od 30m2 iznad svih stanova koji su pod krovnim terasama plus održavanje krova iznad lift kućica
10.-Usluge alpinista za intervencije na fasadi zgrade – po potrebi
11.-Usluge zidara i keramičara u stanovima gde je došlo do intervencije pri zameni cevi usled pucanja
12.-Održavanje, i ukoliko je potrebno, zamena gromobrana kao i merenje radioaktivnost pri ovlašćenim institucijama na teret JKP Stambeno
13.-Održavanje pumpi za vodu za ispumpavanje vode na 16. i 17. sprat
Sve ove usluge plaćaju se kroz stavku „održavanje“ na uplatnici infostana.
Ukoliko je moguće obezbediti pružaoca / ili pružaoce čitavog spektra usluga, koji pri tom garantuje ove stavke po istoj ceni, glasam za raskid.
II -U VEZI PREDLOGA ZA ZAMENU LIFTOVA
Vrhunski majstori za održavanje liftova saglasni su da su liftovi ovog tipa nakon generalnog i totalnog remonta kao i renoviranja kabina, daleko izdržljiviji od novih. Primer je susedna zgrada u Bul.M.Pupina 145 gde je ugrađen novi teretni lift koji je više u kvaru nego stari.
Ukoliko se pak odlučimo za kupovinu novih liftova, postoji sledeća solucija kako zameniti sva tri lifta a da se stanari finansijski ne opterete:
1.-Prodati vešernicu-zajedničku prostoriju koja se trenutno koristi u stambene svrhe i od čega se trenutno naplaćuje mesečna kirija ( kao što su uradile sve susedne zgrade )
2.-Budući da Stambena zajednica ima svoje redovne prihode, moguće je izpregovarati otplatu na rate od firme koja bi ugrađivala liftove / ili kredit kod banke – koji bi se otplaćivao novcem sa računa zgrade, od redovnih prihoda
3.-Stare liftove prodati kao sekundarnu sirovinu – što s obzirom na težinu materijala može biti značajan prihod.
III U VEZI PROFESIONALNOG UPRAVNIKA
Podržavam profesionalnu upravu dokle god se troškovi zarade Upravnika pokrivaju prihodima zgrade, a ne novcem stanara.
Moram da ispravim podatak koji navodite, da se niko od stanara, sem Žikice, nije prijavio za vršenje posla Upravnika zgrade. Naime od stanara zgrade prijavio se Mitrović Đorđe – iz stana 81 – mlad i sposoban.
Takođe u pisanoj formi se prijavila profesionalna-licencirana upravnica zgrade, koja je čak i definisala preciznu ponudu o svojim uslugama, Jokić Vera, dipl.Pravnik, ( kontakt tel.064 910 1855 a koja je-što nije bez značaja, komšinica iz zgrade u Bul.M.Pupina 145 )
Međutim, njihove prijave nisu ni razmatrane ni komenrtarisane.
Opet ja... Zaboravila sam da pridodam još dve stavke koje bi budući pružalac usluga održavanja trebao da obuhvati svojom ponudom ukoliko raskinemo ugovor sa JKP Stambeno :
14.-Održavanje tajmera motora za ventilaciju ( kod požarnih vrata na 17-om spratu u metalnom ormariću nalazi se tajmer koji reguliše rad svih motora za ventilaciju zgrade, odnosno reguliše njihovo automatsko uključivanje i isključivanje ) / kada ne radi pojavljuje se kondez i smrad u kupatilima ! - JKP Stambeno između ostalog održava i te motore i tajmer
15.-Održavanje kišne kanalizacije i slivnika sa krova
Dakle, ako se nađe firma koja će pokriti spektar ovih 15 različitih usluga a za isti novac kao JKP Stambeno - imate moj glas !
Dobar dan Jelena,
1. Moguće je raskinuti samo održavanje liftova u Stambenom. U tom slučaju se cena po kvadratu umanjuje, a ostaje da važi održavanje ostalih stvari koje ste pomenuli. To je na žalost takođe kilavo. Poslednja intervencija Stambenog, prilikom zatvaranja nekih cevi u podrumu je, zbog njihovog nemara, koštala stanare dodatnih 20.000 dinara.
2. Zaista ne znam ništa o liftovima. Možda ste u pravu. Mislim da je suština da ovakvi kakvi su trenutno, sigurno nisu dobri.
3. Đorđe je na prvom sastanku odustao od kandidature, a gospođa koju pominjete nije bila na sastanku.
Takođe, pošto ste aktivni na sajtu, koristim priliku i da vas zamolim da prisustvujete sastancima stanara. Konstruktivan glas je uvek lepo čuti.