Problemi sa gradskim stambenim se, izgleda, mogu rešiti samo raskidom ugovora o održavanju sa njima. Od kako smo se organizovali i pokušali da promenimo nešto u zgradi jedino na šta smo naišli je neodgovornost ove firme u izvršavanju svojih obaveza. Do sada smo imali sledeće probleme prijavljene gradskom stambenom:

  • Ugovor za popravku lifta je potpisan 20/05, od tad se nisu javili, iako je sa naše strane sve završeno, a sami su postavili rok od 15 radnih dana da počnu sa popravkom. U međuvremenu se pokvario i mali lift i danas kad sam ih zvao da prijavim problem, rekli su mi da to nije hitna intervencija i da mogu da prijavim problem sutra. Kad sam zamolio operatera da zabeleži da smo zvali i da po automatizmu prosledi prijavu sutra, rekao mi je da to nije moguće-
  • Ponudu za sanaciju krova još uvek nisu poslali. U međuvremenu su dve firme koje smo sami zvali izašli na teren i poslali ponude.
  • Problem sa hidroforom je kod njih zaveden kao otkazan iako ga nismo nikad otkazali. (br. zahteva 08-2754 od 13/05)
  • Nisu poslali analitički izveštaj za našu zgradu. (br. zahteva 08-3241)

Mislim da nema smisla da se gubi vreme na nadgornjavanje sa njima, kad postoji opcija da se ne radi sa njima.

Šta se menja za stanare?

Kao što sam pisao u objavi Koliko košta upravljanje zgradom, mesečni troškovi održavanja će biti manji za sve stanove, osim za najmanje. Ideja je da se plaćanje i dalje obavlja preko infostana, a da zatim Infostan na račun naše stambene zajednice uplaćuje novac. Prednost je što će svaki stanar znati koliko novca imamo na računu zgrade i na šta su tačno potrošene pare.

Ako raskinemo ugovor, šta se menja za zgradu?

Mi, kao stambena zaajednica, ćemo morati da sklopimo ugovor o održavanju svih delova zgrade(liftovi, hitne intervencije…) sa firmama koje se bave time. U ovom slučaju ćemo imati punu kontrolu i ako nismo zadovoljni nekim aspektom održavanja, moći ćemo da raskinemo ugovor sa njima i nađemo drugu firmu.

Kako se raspodeljuje novac za održavanje nakon raskida ugovora?

Po podacima iz katastra, u našoj zgradi ima 136 posebnih delova ukupne površine 8567m2. To znači da bi mesečno na raunu zgrade imali:

Tekuće održavanje: 

Tekuće održavanje se plaća 469,11 RSD po stanu. Od ovog iznosa, Infostan za uslugu naplate potraživanja preko njihove uplatnice uzima 10% vrednosti. Na taj iznos od 10% se plaća i PDV od 20%, tako da, u slučaju da svi stanari plaćaju redovno Infostan, svakog meseca bi na računu imali 56143 RSD. Ovaj novac se koristi za redovono održavnje zgrade.

Investiciono održavanje:

Po istoj rаčunici kao gore, svakog meseca po osnovu investicionog održavanja, naša zgrada bi imala 58,954 RSD. Ovaj novac smo u obavezi da koristimo isključivo za investiciono održavanje(remont liftova,sanacije krovova, sanacije postrojenja u zgradi, dodavanje novih postrojenja…)

Pored ovih prihoda, ostaju nam i redovni prihodi koje zgrada ima.

Kako se raskida ugovor?

Papire za raskid ugovora sa Stambenim sam uzeo prošle nedelje. Potrebno je da ih Žikica potpiše i da sačekamo odgovor od njih. Ovo isto ume da se oduži koliko sam saznao iz tuđih iskustava, ali je izvodljivo. Nakon raskida ugovora, stambeno je u obavezi da novac koji je akumuliralo od naše zgrade potroši na investicije u našoj zgradi. Ovo nisu proverene informacije, već samo iskustva koja sam čuo od drugih ljudi koji su isto ovo radili. Nakon raskida ugovora, potrebno je podneti zahtev za vršenje naplate preko infostana, ovo traje desetak dana i potrebna je saglasnost više od polovine stanara.

Molim sve komšije da razmotre ovaj predlog, pa da zajedno odlučimo šta da radimo dalje. Ako imate predloge, sugestije, pitanja ili ste primetili neku grešku u tekstu, molim vas pišite u komentarima ili na mejl stambene zajednice. Sledeće nedelje možemo da organizujemo skupštinu stanara i sa svim ovim informacijama pokušamo da prikupimo potpise.