Problemi sa gradskim stambenim se, izgleda, mogu rešiti samo raskidom ugovora o održavanju sa njima. Od kako smo se organizovali i pokušali da promenimo nešto u zgradi jedino na šta smo naišli je neodgovornost ove firme u izvršavanju svojih obaveza. Do sada smo imali sledeće probleme prijavljene gradskom stambenom:
- Ugovor za popravku lifta je potpisan 20/05, od tad se nisu javili, iako je sa naše strane sve završeno, a sami su postavili rok od 15 radnih dana da počnu sa popravkom. U međuvremenu se pokvario i mali lift i danas kad sam ih zvao da prijavim problem, rekli su mi da to nije hitna intervencija i da mogu da prijavim problem sutra. Kad sam zamolio operatera da zabeleži da smo zvali i da po automatizmu prosledi prijavu sutra, rekao mi je da to nije moguće-
- Ponudu za sanaciju krova još uvek nisu poslali. U međuvremenu su dve firme koje smo sami zvali izašli na teren i poslali ponude.
- Problem sa hidroforom je kod njih zaveden kao otkazan iako ga nismo nikad otkazali. (br. zahteva 08-2754 od 13/05)
- Nisu poslali analitički izveštaj za našu zgradu. (br. zahteva 08-3241)
Mislim da nema smisla da se gubi vreme na nadgornjavanje sa njima, kad postoji opcija da se ne radi sa njima.
Šta se menja za stanare?
Kao što sam pisao u objavi Koliko košta upravljanje zgradom, mesečni troškovi održavanja će biti manji za sve stanove, osim za najmanje. Ideja je da se plaćanje i dalje obavlja preko infostana, a da zatim Infostan na račun naše stambene zajednice uplaćuje novac. Prednost je što će svaki stanar znati koliko novca imamo na računu zgrade i na šta su tačno potrošene pare.
Ako raskinemo ugovor, šta se menja za zgradu?
Mi, kao stambena zaajednica, ćemo morati da sklopimo ugovor o održavanju svih delova zgrade(liftovi, hitne intervencije…) sa firmama koje se bave time. U ovom slučaju ćemo imati punu kontrolu i ako nismo zadovoljni nekim aspektom održavanja, moći ćemo da raskinemo ugovor sa njima i nađemo drugu firmu.
Kako se raspodeljuje novac za održavanje nakon raskida ugovora?
Po podacima iz katastra, u našoj zgradi ima 136 posebnih delova ukupne površine 8567m2. To znači da bi mesečno na raunu zgrade imali:
Tekuće održavanje:
Tekuće održavanje se plaća 469,11 RSD po stanu. Od ovog iznosa, Infostan za uslugu naplate potraživanja preko njihove uplatnice uzima 10% vrednosti. Na taj iznos od 10% se plaća i PDV od 20%, tako da, u slučaju da svi stanari plaćaju redovno Infostan, svakog meseca bi na računu imali 56143 RSD. Ovaj novac se koristi za redovono održavnje zgrade.
Investiciono održavanje:
Po istoj rаčunici kao gore, svakog meseca po osnovu investicionog održavanja, naša zgrada bi imala 58,954 RSD. Ovaj novac smo u obavezi da koristimo isključivo za investiciono održavanje(remont liftova,sanacije krovova, sanacije postrojenja u zgradi, dodavanje novih postrojenja…)
Pored ovih prihoda, ostaju nam i redovni prihodi koje zgrada ima.
Kako se raskida ugovor?
Papire za raskid ugovora sa Stambenim sam uzeo prošle nedelje. Potrebno je da ih Žikica potpiše i da sačekamo odgovor od njih. Ovo isto ume da se oduži koliko sam saznao iz tuđih iskustava, ali je izvodljivo. Nakon raskida ugovora, stambeno je u obavezi da novac koji je akumuliralo od naše zgrade potroši na investicije u našoj zgradi. Ovo nisu proverene informacije, već samo iskustva koja sam čuo od drugih ljudi koji su isto ovo radili. Nakon raskida ugovora, potrebno je podneti zahtev za vršenje naplate preko infostana, ovo traje desetak dana i potrebna je saglasnost više od polovine stanara.
Molim sve komšije da razmotre ovaj predlog, pa da zajedno odlučimo šta da radimo dalje. Ako imate predloge, sugestije, pitanja ili ste primetili neku grešku u tekstu, molim vas pišite u komentarima ili na mejl stambene zajednice. Sledeće nedelje možemo da organizujemo skupštinu stanara i sa svim ovim informacijama pokušamo da prikupimo potpise.
There are 11 comments on this post
Poštovani komšija, pažljivo sam pročitala vaš predlog o raskidu ugovora sa GS.
Gradsko stambeno jeste monopolistička firma i upravo zato i jesu toliko neodgovorni i "opušteni", ponekad čak i bahati i veoma sujetni, saradnja sa njima je teška muka, ali u vezi toga imam za vas tri pitanja i molim da mi odgovorite konkretno, bez elaboriranja lepih planova:
1. Kako je moguće da apriori donesete tako važnu odluku o raskidu ugovora i čak preuzmete formulare i kako ste napisali "samo da potpiše Žikica" a pri tom niste obavestili stanare od vrata do vrata ???? Kako ste mi i sami napisali u jednom odgovoru nas je 28 na mailing listi a šta je sa bakicama i dekicama koji nemaju pojma da ova strana postoji? Zar nije redosled koraka naopak - valjda se prvo svi vlasnici stanova ( a ne podstanari ) obaveste, organizuje se diskusija, pa se tek onda uzmu formulari. Da li je korektno da nas 30 ak ovde debatujemo o tome a da niste napisali obaveštenje dostupno svima i onima koji ne koriste internet ?
2. Da li ste upoznati sa posledicama raskida ugovora ? Jedna od posledica jeste prestanak pružanja usluga hitnih intervencija, koje ruku na srce funkcionišu besprekorno ( intervencije za odglavnjivanje liftova, kao i intervencije u slučaju pucanja vodovodnih cevi vrlo promptno reaguju, lično sam imala iskustvo da kada je komšiji iznad mene eksplodirala cev i ceo moj stan bio poplavljen, noću u 3 došli su za 10 minuta i zatvorili vodu ! ) Zanima me ko će da nam pruža te usluge kada se raskine ugovor ? Ko će da odglavljuje liftove ili ko će da nam dođe u gluvo doba noći kada pukne cev ? Nadam se da ste svesni da je prvo neophodno obezbediti novog pružaoca usluga i istaći njegove 24 sata dostupne telefone na oglasnoj tabli, pa tek nakon toga raskinuti ugovor sa GS
3. Da li mislite da je pravo vreme da sazivate skupštinu stanara sa tako važnom temom sada kada je sezona odmora i kada mnogi stanari nisu tu?
Usput, nevezano za ovo, dva dodatna pitanja
1. šta se zbiva sa mogućnošću da na našim TV uređajima gledamo video nadzor, zašto i to nije popravljeno kada je popravljen interfon ? ( Ne znam koliko dugo vi živite u ovoj zgradi, ja živim od 1984. god. i ta funkcija je postojala sve dok se nije dogodio kvar )
2. kako je rešen problem pumpi za vodu na višim spratovima?
Hvala unapred na odgovorima
Dobar dan Jelena,
U nastavku možete videti odgovore:
1. Ja nisam doneo odluku da raskinemo ugovor sa stambenim, niti sam u mogućnosti da donesem istu, ovo je predlog komšijama za raskid ugovora. Papire za raskid sam preuzeo jer smatram da je najnormalnija stvar da znamo proceduru za dalje korake ukoliko rešimo da raskinemo ugovor sa stambenim. Ideja je bila, da ukoliko odziv nas sa mejling liste bude pozitivan, da pokrenemo inicijativu i obavestimo sve komšije koje ne koriste internet. Pre obaveštenja svih komšija, plan je da se uzmu i ponude od svih relevantnih firmi koje se bave održavanjem zgrada, kako bismo imali jasnu sliku šta nas čeka.
2. Mislim da je odgovor na ovo pitanje dat u samom tekstu:
"Mi, kao stambena zajednica, ćemo morati da sklopimo ugovor o održavanju svih delova zgrade(liftovi, hitne intervencije…) sa firmama koje se bave time. U ovom slučaju ćemo imati punu kontrolu i ako nismo zadovoljni nekim aspektom održavanja, moći ćemo da raskinemo ugovor sa njima i nađemo drugu firmu."
3. MIslim da je ovde zakon vrlo jasan. Ako na skupštini stanara ne budemo imali kvorum, neće biti moguće doneti odluku, kakva god ona bila. Trenutno ne rade dva od tri lifta koje održava GS, tako da mislim da je bespredmetno razgovarati o ovome.
1a. Ja lično se slažem sa pravnicima iz firme Paragraf Lex, a oni kažu:
"Dalje, što se tiče pitanja da li je opravdano da svi stanari zgrade mogu pratiti snimak svih kamera na svom televizoru mišljenja smo da treba zabraniti pristup snimcima sistema video nadzora preko interne kablovske televizije, javne kablovske televizije, interneta ili drugih sredstava za elektronske komunikacije kojima se takvi snimci mogu preneti, bilo u trenutku njihovog nastanka ili nakon toga, iz razloga što to omogućava neograničeno širokom krugu korisnika da bez stvarne potrebe i razloga zadiru u privatnost građana, tj. stanara i trećih lica (koja iz različitih razloga dolaze u posetu stanarima zgrade). Potreba i značaj preduzimanja mera radi zaštite imovine i lica, ne isključuje obavezu da te mere budu srazmerne svrsi, i da se njima ne povređuju Ustavom zajamčena prava građana."
ceo članak je ovde:
https://www.paragraf.rs/100pitanja/prava_gradjana/upotreba-video-nadzora-u-stambenim-zgradama-i-javnom-prostoru.html
Iz tog razloga se nisam bavio ovim pitanjem. Ako smatrate da je ova usluga neophodna, molim vas da iznesete ovu primedbu na prvoj sledećoj skupštini stanara. Koristim ovu priliku da podsetim sve komšije da kao vlasnici posebnog dela zgrade imaju pravo i na zakazivanje sednice skupštine stambene zajednice ukoliko to ne učini upravnik.
2a. Po mojim saznanjima, problem još uvek nije rešen i to nemarom Gradskog stambenog, kao što sam gore i napisao:
"Problem sa hidroforom je kod njih zaveden kao otkazan iako ga nismo nikad otkazali. (br. zahteva 08-2754 od 13/05)"
Pozdrav,
Stevan
Još jedan mali prilog na ovu temu, molim pogledajte
www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:785039-Preskup-razvod-od-Gradskog-stambenog
https://ucestvuj.nedavimobeograd.rs/t/kucni-savet-gradsko-stambeno-preduzece/1012
Srdačan pozdrav
Postovana Jelena, zar stvarno mislite da bi iko uradio bilo sta a da za to ne dobije potpis stanara? Mislim da bi mi trebali vas da pitamo i vasu majku zasto je zgrada sa tolikim mesecnim prihodima dovedena do situacije da se raspada??? !!!!
Zasto niste popravljali interfone, brave, krovove, video nadzor, liftove nego pare trosili na neke nematerijalne troskove koje ste vi licno preuzimali u banci?
Mislim da vasi komentari i pitanja nisu na mestu jer bi mozda mi trebali vama da ih postavimo!!!
JA SE STVARNO NADAM DA OVE KOMENTARE NE OSTAVLJA GDJICA JELENA CERKA GDJE JULIJANE..... ZARKO ZELIM DA VIDIM VAS I VASU MAJKU NA SKUPU STANARA I DA VAS PITAM GDE SU PARE KOJE STE UZELI OD MOJE 7 MESECNE CERKE PA SADA MORAM DA NOSIM KOLICA STEPENICAMA, U POTPUNOSTI JE IVANA U PRAVU
Pozdrav svima, a odgovor Nebojši : da li je neko ikada dolazio kod Vas na vrata i tražio neki novac ? O kakvom uzimanju od sedmomesečne ćerke Vi govorite ? Raspitajte se koliko je novca predato novoj upravi stambene zajednice kako na računu zgrade u banci, tako i u gotovini, a to što čak ni sa novcem nema sposobnosti da se liftovi poprave raspitajte se na adresi nove uprave,
Pozdrav
Poštovani Stevane,
Vidim da ponovo pokazujete histerični animozitet, potpuno bez razloga.
Zgrada je bila zapuštena ruina pre no što ju je preuzela bivša Upravnica, igrom slučaja moja majka, koja je od predhodnih predsednika skupštine stanara nasledila 138 dinara u kasi.
Ja ne pišem komentare kao njena ćerka, već kao stanar zgrade koji želi da čuje gde je zapelo, pa skoro dva meseca od kada su upravu zgradom preuzele mlade snage sa ogromnim nasleđenim novcem, ništa od identifikovanih problema nisu uspele da reše.
Takođe podsećam da je zahvaljujući ugovorima koje je Julijana sklopila zgrada dobila izvore solidnih prihoda.
Novac koji je na računu sakupljan bio je planiran za rekonstrukciju fasade po gradskom konkursu u kojem grad Beograd donira bespovratna sredstva za tu namenu ali pod uslovom da stanari učestvuju sa 30% troškova. Baš me zanima na šta će te ga vi potrošiti.
Konkretno sem ulaznih vrata ništa niije popravljeno, a dopustili ste čak da zbog nekog infantilnog inata ugovor o popravci velikog lifta ne bude realizovan na vreme, već da lagano ulazimo u četvrti mesec bez najneophodnijeg lifta.
Stan u kojem vi sada živite imao je velikih problema sa prokišnjavanjem koji je rešen baš zahvaljujući "neodržavanju" predhodne upravnice, kako vi kažete. Interfon je popravljan više od 5 puta ali je zahvaljujući lepo vaspitanim stanarima isto toliko puta uništavan, sve dok nismo zaključili da je besmisleno popravljati ga. Lifrtovi su imali rupe na podu. Gelenderi i ograda na stepeništu nisu ofarbani od useljenja zgrade. I da ne nabrajam dalje. Novac za nematerijalne troškove je korišćen namenski i upravo je to razlog što nikada niko od stanara nije učestvovao ni u jednom trošku, tako da očekujem i od vas da tako nastavite ( bez saklupljanja novca od stanara )
Moja pitanja upućena vama nisu bila zlonamerna, dok vaš odgovor upućen meni jeste zlonameran.
Nadam se da će vas život u urbanom naselju naučiti komunikaciji,
Srdačan pozdrav
Dobili ste vrlo jasan odgovor. Ne umem da razgovaram na ovom nivou, tako da neću više odgovarati na vaše komentare.
Postovana Jelena,
U finansije,, nove uprave,, svaki stanar ovog solitera moze da ima uvid bez ikakvih problema. Nazalost Vi i Vasa majka ste finansije krili i napadali kao i sad svakoga ko ih pomene. Vasa majka je prva lagala da antene na zgradi nisu u funkciji a od njih uzimala 75 000 mesecno!!!
Sami niste dostavili izvestaje knjigovodje do 01maja ove godine, a tvrdite da ste ispravne. Zasto onda krijete!!??
Mi imamo sve izvode iz banke tako da znamo ko je podizao novac, zato Vas molim da prestane da komentarisete i da napadate ljude koji zele da od ovog solitera nesto naprave. Vi imate pravo da se ljutite jer nema vise tih mesecnih prihoda s kojima ste se bahatile, i mislim da je sad stvarno dosta vasih komentara.
Ljuti ste jer ste od prostorije Skupstine stanara napravili licni magacin, pa morate da se iselite. Posto prijatelja nemate, za selidbu koristite cuvare. Sramota!
Vasu majku iz Stambenog nisu uspeli od novembra meseca da nadju kako bi tertni lift bio u funkciji. Tek kad je isti iskljucen u martu onda je krenula da se interesuje. Nije skupila potpise na vreme kao sto tvrdite, nego sam ja licno isla po soliteru!
Imali ste 15 godina da napravite ovaj soliter normalnim mestom za zivot, niste..
Zato dozvolite da neko drugi to uradi bez da ima bilo kakvu finansijsku korist!
Ovo je moj poslednji komentar na Vas, i stvarno se iskreno nadam da ako nemate nista pametno da kazete ovu stranicu ne koristite za vase licne frustracije i pljuvanja drugih!
Pozdrav, sve najbolje
Poštovana Ivana,
Ja Vam želim puno sreće i napretka u radu u zgradi. Očarana sam vašim komentarima i uživam čitajući ih jer mi je jasno da ste u nekom svom, možda, lepšem svetu, gde je jedina istina ono što vi umislite. Niti jedna reč koju ste napisali nema veze sa realnošću a za sve što vas zanima možete dobiti odgovore na pravi način a ne ovako. Nisam znala da sam ja imala neku funkciju u zgradi, to sam upravo saznala od Vas. Takođe sam od Vas saznala da sam uzimala neke pare od nekih antena ??????????????????????
Što se tiče prostorije skupštine stanara, nju su tokom niza godina silni stanari koristili kao privremenu ostavu i to su svi predsednici-upravnici pre moje majke dopuštali, pa smo i mi to upotrebili. Ako niste obavešteni, raščistili smo sve što je tamo bilo., tako da možete nastaviti sa Vašim aktivnostima u tom prostoru. Verujte nimalo se nisam naljutila zbog toga, jer to je i trebalo da uradim pre ili posle. To ko je iznosio naše stvari, vas se ne tiče, jer ako vas se čak i to tiče, onda pokazujete zapanjuću prostotu za jednu mladu osobu. Niti sam ljuta, niti izfrustrirana, naprotiv srećna sam što je moje majka skinula ogroman teret sa sebe. Bahatila se nikada nisam jer to nije u mojoj prirodi. Vi baratate totalnim neistinama, sačinjenim od poluinformacija, u koje ste poverovali verovatno zato što funkcionišete po tom principu da imate za metu nekoga na koga će te se ostrviti. ( Psiholozi bi u vašim rečima prepoznali projekciju … i da jesam kompetentna za to, pre no što se zapitate....) Ja Vam ništa ne zameram, jer verujem da će te neke stvari pre ili posle saznati, shvatiti i naučiti... Jedino što zameram i ne dopuštam jeste pljuvački i napadački ton vaše ekipice , a kao stanarku zgrade ljuti me što se ništa ne dešava sa popravkom teretnog lifta, jer iako ga ja lično ne koristim, koriste ga ljudi koji kod mene dolaze, pa se najnormalnije pitam šta namerava nova uprava da preduzme kako bi GS obavio popravku. Zašto moja uljudna pitanja vi doživljavate kao pljuvanje meni nije jasno, to pitajte sebe, jer loše je nositi gnev u sebi, nije zdravo...
Sve najbolje, uživajte !
Postovana Jelena,
Posto ste toliko ispravni kao sto tvrdite, ZAHTEVAMO da podnesete finansijski izvestaj gde je tacno trosen novac, jer ste i Vi bili ovlasceni u banci da isti podizete! Dal ste bili zaposleni ja stvarno nemam pojma ali znam da ste Vi licno sve doprinose podizali, sve nematerijalne troskove.. Kupovali u Tehnomediji sa zajednickog racuna!!!!!!!!!!!
Jako je zanimljivo da Vi sad mene psiholoski proucavate, ja se sa Vama licno ne bavim niti me iskreno zanimate....
Mene kao stanara ove zgrade zanima gde je taj novac trosen a podignut je imenom i prezimenom Jelene Belic!? Ja samo imam papire koji to potvrdjuju! Vi predajte papire koji Vas pravdaju i Vasu majku i nema nikakvih problema!
Vise nema potrebe da ulazim u nikakve rasprave sa Vama! Dovidjenja i prijatno!